• +48 698 968 962
  • kontakt@autocompany.pl

Wymiana paska rozrządu kiedy i ile to kosztuje?

Wymiana paska rozrządu kiedy i ile to kosztuje?

Ten niepozorny kawałek gumy to pasek rozrządu. W naszym artykule postaramy się wyjaśnić kiedy i gdzie wymienić pasek zębaty, na co najważniejszego zwrócić uwagę i opowiemy dlaczego najbezpieczniej jest trzymać się zaleceń producenta co do okresów wymiany paska.

 

Jeśli kupiłeś samochód bez historii serwisowej to KONIECZNIE SPRAWDŹ ROZRZĄD!

Rozrząd czyli pasek rozrządu to element silnika, którego zadaniem jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek /ki rozrządu. Jest on zatem odpowiedzialny za sterowanie otwieraniem oraz zamykaniem zaworów silnika. Jest zatem odpowiedzialny w sposób pośredni za proces napełnianie cylindrów mieszanką oraz wypuszczania spalin w przypadku zaworów wydechowych.

Zatem pasek, który przekroczy swój okres przydatności może doprowadzić w najlepszym wypadku do nieprawidłowej pracy silnia a w najgorszym gdy dojdzie do jego zerwanie może doprowadzić do bardzo kosztownej naprawy silnika. Jeśli mamy do czynienia z tzw. silnikiem kolizyjnym w momencie zerwania zawory uderzą w tłoki i zostaną uszkodzone oraz mogą doprowadzić do niejednokrotnie poważnego zniszczenia wałków rozrządu, panewek, głowicy a nawet wału korbowego.

Aby do takiej sytuacji nie dopuścić należy regularnie zgodnie z okresami wymian zalecanymi przez producenta wymieniać pasek rozrządu.